Tvář
dere se ulicí,
s betonovou maskou
nesnáší ty věci
ty hlavy, ty nohy,
to lidské maso,
tlející městem v hodinách
ubitých hromaděnými předměty,
říkám já-ono
kde je já-ty?
Zahltit předměty
požrat je namístě nemístně
v konzumu válet se
obléct se taškami
vitrínou spatřit se… (dýchá na sklo?)
Tvář
s hladkým povrchem
bíle natřeným,
s aerodynamickými rty, co jsou
nejsou Maybelline,…
„Zavřu ti otvory! Vnímat se nebude!
Ten smrad, ta ulice,
ty ruce, ta slupka
reálného dne
svou značkou to přebiju.“
Tvář
prázdnota
rozpíná hranice po plíce,
smogu ale zdá se míň.
Cigaretou stres vypustit
z těch pupků, těch prdelí,
fabrika zračí se
v tváři mé
v pondělí.
Osamí
tvář, dvou půlkulatých zdí
hledá si podobu
v obrazovce sní
o tělesnu bez kosti
přežvýkané virtuální dokonalostí
pro pás šedesát
utrhnout šňůru od myši
„to jsem já“ (říká druhý člověk)
nikdo neslyší?
Tvář
kráter po výbuchu
nepohne se vinou vzduchu
strnula v trase
bussines, párty,
děvky ne
porno na gauči
konečná stanice
prosíme
ejakulace.
Tváři
nestanout v tvář
omezit těch uší skřek,
těch nozder pohledů,
mít z dohledu
ta těla
vběhlá
na digitál hodinek
sek
to auto, ta výloha,
odlesk pouze vhodný pro pohled
zkontrolovat vzhled já
existence
přes předmět
přes ona skla.
Zračím se v předmětu
předmět zračí mě
vrůstám
v charakteristiku podstaty tváře
předmětné?
Předmět jsme?
Součástky součástí
jsou částí
virtuální existence
já-obraz
statická má verze?
já-obrazovka
nákupní taška-já
maybelline označkovaná
já-dokonalost spěchu
digitální-já v číselné formě
nes-po-jité
Gabriela Ženatá absolvovala obor Kulturní dramaturgie se zaměřením na divadlo v roce 2010, poté studovala činoherní režii na JAMU v Brně. Po škole spolupracovala s řadou brněnských divadel (BuranTeatr, Divadlo Husa na provázku, Divadlo Polárka), v současné době je mámou na plný úvazek.