Český jazyk a literatura

Home » Lidé » Eva Höflerová

Eva Höflerová

Kvalifikace

Mgr. Univerzita Palackého (1975), Ph.D. Univerzita Palackého (1998), PhDr. Univerzita Palackého (1999), doc. Univerzita Palackého (2004)

 

Odborné zaměření

morfologie, stylistika, textová lingvistika, didaktika češtiny

 

Publikace

monografie:
  • HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-297-1.
  • HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století I. – Přístupy – témata – zdroje (Kritická analýza). Praha: UK, PedF. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-7290-616-1.
  • HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – III. Jazykové jevy v dětských prekonceptech. Praha: PedF UK, 2013. ISBN 978-80-7290-722-9.
  • HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: PedF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-806-6.
  • HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Czech at School in the 21st Century – Children’s Pre-concepts in an Educational Concept of Czech Language. Conclusions from Researches. Praha: PedF UK, 2015. ISBN 978-80-7290-847-9.

.

novější studie a články:
  • Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka. In Čeština ve škole 21. století II – Úvodní studie – monografická koncepční studie. Praha: UK, PedF, 2012, s. 83–95.
  • Soudržnost nelineárního elektronického textu. In Ty, já a oni v jazyce a literatuře (1. díl – část jazykovědná). Patrik Mitter (Ed.). Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009, s. 148–152.
  • Co sděluje časové adverbium hned. In Čeština – jazyk slovanský 3. Sborník příspěvků z webové konference s mezinárodní účastí konané 15. 2.–30. 4. 2009. Radim Šink (Ed.). Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2009, s. 23–30.
  • K interaktivnosti elektronického učebního textu. In Komunikace s dětmi a mládeží – spojující a rozdělující. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, katedra českého jazyka a literatury s didaktikou, 2009. s. 13–17. CD ROM. ISBN 978-80-7368-765-6.
  • Proměny textů učebního stylu. In Minulost, přítomnost a budoucnost v jazyce a literatuře. Sborník z mezinárodní konference pořádané katedrou bohemistiky PF UJEP v Ústí nad Labem ve dnech 1.–3. září 2010. 1 díl – část jazykovědná. Eds. P. Mitter, Z. Menšíková. Ústí na Labem: PF UJEP, 2011, s. 130–135.
  • Specifika intextu. In Stylistyka XX, 2011, s. 289–298. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Interaktivita v elektronických učebních textech. Český jazyk a literatura, roč. 62, 2011/12, č. 5, s. 222–228. ISSN 0009-0786.
  • Vlastnosti elektronických textů s věcněsdělnou funkcí. In Čeština v pohledu synchronním a diachronním (Stoleté kořeny Ústavu pro jazyk český). Sborník z mezinárodní konference konané ve dnech 1.–3. června 2011 v Praze. S. Čmejrková, J. Hoffmannová, J. Klímová. Praha: Karolinum, 2012, s.779–785. ISBN 978-80-246-2121-0.
  • Vyjádření času: forma a její percepce. In Registre jazyka a jazykovědy. 2. sväzok. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Prešoviensis Jazykovedný zborník 51 (AFPhUP 465/498), Prešov: FF PU, 2014. s. 83–90.
  • Constructivism in Teaching the MotherTongue or How to Teach the Czech Language Better to Czech-speaking Children. Pedagogika, roč. 65, č. 5, 2015, s. 532–541.